Mor & Dotter pysselblogg

Inte var det farmor i alla fall

Publicerad 2013-02-19 11:41:37 i Stickning & Virkning,

även om jag ärvde de virkade överkastet ifrån henne. Min farmor var sömmerska, och stickerska, men virka det såg jag aldrig att hon gjorde. Kanske någon av hennes systrar suttit många långa timmar och knåpat ihop detta, tunnaste garnet har hon använt...
 
 
143 stycken stjärnor har hon virkat, sytt ihop och knutit frans runt omkring.
 
 
Visst är det imponerande, säger jag - som inte heller är någon virkare!
 
 
Nu har det med hjälp av tidens tand börjat falla isär på sina ställen. Jag har försökt att laga det så gott det går och ännu är det så pass fint så att det få ligga på sängen i gästrummet!
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Irmeli & Ellinor Sjölander

Vi är mor och dotter från Falun, Dalarna, som älskar att pyssla och fixa. Därför har vi den här bloggen så vi kan skryta lite om det vi åstakommer också ;)

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela