Mor & Dotter pysselblogg

DAK

Publicerad 2012-09-02 09:50:01 i Loppisfynd,

DAK-marknaden på Lugnet går av stapeln första lördagen i september varje år, och jag lovar det är inte bara för karlar! Det finns en hel del roligt för oss andra också! Väl värt ett besök, men ta på er gummistövlar, oftast är det mycket lerigt och blött.
 
Årets fynd blev denna vackra smörbytta som passar ihop med min sillburk, jag vet att det finns en röd variant som det står sylt på också, kanske det finns fler... nån som vet? En hundring betalade jag för den.
 

 
Jag hittade även fler glas till min samling, nu tror jag att jag har 12 st av dessa. En hundring för sex st!
 
 
 
Även min Ittala samling fick lite påökt
 
6 st för 330 kr är ju verkligen ett kap!
 
En vacker - supertung - glasskål fick också följa med hem, 50-tal så det skriker om det. 40 spänn!
 
Å så dessa juvliga virkade smådukar som man kan ha till så mycket, 12 st blandade modeller för en tjuga, den broderade duken också en tjuga. Det fina 50-tals rosentygen fick jag med på köpet!
 
 
 
Ont i fötterna men ganska så nöjd for jag hemåt. En riktigt fin dag blev det igår så jag hann med o rensa lite i trädgården också. Det blir bättre och bättre med armen, men bära kan jag inte än så jag behöver hjälp hela tiden med att köra skottkärran tex... och det sinkar ju en....
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Irmeli & Ellinor Sjölander

Vi är mor och dotter från Falun, Dalarna, som älskar att pyssla och fixa. Därför har vi den här bloggen så vi kan skryta lite om det vi åstakommer också ;)

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela