Mor & Dotter pysselblogg

Ute hela dagarna

Publicerad 2012-05-20 16:20:16 i Trädgård,

Jag hinner inte med någonting mer än jobb och att fixa i trädgården. Finns ju så grymt mycket att göra just den här tiden på året. Idag har vi satt fem nya rader med jordgubbsplantor, klippt gräset och plockat lite kvistar.
Bjuder på lite blandade bilder.


Tomaterna fick komma ut i onsdags :) Tio är vad jag får plats med i mitt lilla växthus. Å då får jag plats med gräslök, persilja, gurka, squash, physalis och paprika på andra sidan. Å egentligen har jag inge plats att ställa alla mina tagetes men de har min snälla gubbe löst åt mig å byggt hyllor på gavlarna ovanför dörrarna! Så nu får jag ju plats!


Vårat "lilla" jordgubbsland :) Mumma! Hinner vi få jordgubbar till midsommar i år också?



Lite penseér i ett gammalt äppelträd vi sågade ner för ett par veckor sedan. Det var faktiskt gubben som undrade om jag inte skulle plantera i lite ihåliga stubbar. Ja, varför tänkte inte ja på de?

Nu måste jag fortsätta med det jag höll på med, fixa barnrummet! Kommer bli så fint där :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Irmeli & Ellinor Sjölander

Vi är mor och dotter från Falun, Dalarna, som älskar att pyssla och fixa. Därför har vi den här bloggen så vi kan skryta lite om det vi åstakommer också ;)

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela