Mor & Dotter pysselblogg

Äntligen en ledig dag

Publicerad 2012-05-17 16:59:48 i Trädgård,

som jag kan ägna helt åt mitt eget...

Idag ska tomatplantorna ut i växthuset och ner i jorden på riktigt. Jag har ägnat
större delen av förmiddagen åt till att blanda kogödsel, aska och jord. Det blir
mumma för plantorna det!




Jag hann inte mer än börja förrän mina assistenter dök upp, de bokstavligen dök
ner i trädgårdslanden!




Huset på bilden är vårt, men det är inte där vi bor. När jag tar den här bilden så
har jag vårt hus i ryggen!



Som tack för hjälpen så bjöd jag på resterna av jordgubbstårtan från igår,
mycket uppskattat.... fast inte bara av tuppis och hans brudar...




Även dubbel-Jonas ville ha en smakbit!



Visst är hon vacker!



De gråsvarta har olika färger på sina kammar, den ena är röd och den
andra är svart!




Hursomhelst så fick jag ner alla sjuttielva plantor till slut, pust!





De ser ju inte överlyckliga ut precis, men i morgon så har de nog sträckt på sig!



Jag avslutade trädgårdspasset med att gräva upp fyra stycken humleplantor, två stycken
planterade jag om direkt intill en ful elstolpe vi har på gården. Två stycken har dottern paxat.

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Irmeli & Ellinor Sjölander

Vi är mor och dotter från Falun, Dalarna, som älskar att pyssla och fixa. Därför har vi den här bloggen så vi kan skryta lite om det vi åstakommer också ;)

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela