Mor & Dotter pysselblogg

Vad gör man när man

Publicerad 2012-01-01 11:34:43 i Stickning & Virkning,

tillfälligt är "out of order"? Jo, man sorterar sina garner och funderar ut lite nya projekt!









För ett par år sedan fick jag ärva en hel del garner av en dam, de har
legat i påsar sedan dess. Men nu har jag sorterat upp dem i färgordning.

Eftersom det är mycket olika sorter och lite av samma sort så funderar jag
på om jag ska sticka småsockor och vantar och lämna till någon välgörenhetsorganisation.
Måste ju ha nåt att göra när jag sitter här och tycker synd om mig själv, hihi!



Vantarna till vänster har jag stickat till mig själv i Korps 3-trådiga ullgarn. Inte roligt
att sticka i, det måste vara behandlat med nåt. Känns lite hårt och strävt när man stickar.
Inget garn jag skulle rekommendera.

Sockorna och vantarna till vänster är stickade i restgarner, det blir ganska läckert när
man blandar olika garner!

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Irmeli & Ellinor Sjölander

Vi är mor och dotter från Falun, Dalarna, som älskar att pyssla och fixa. Därför har vi den här bloggen så vi kan skryta lite om det vi åstakommer också ;)

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela