Mor & Dotter pysselblogg

Broderiträff

Publicerad 2012-01-16 16:41:46 i Sy & Textil,


Vi hade vår månatliga broderiträff i broderiklubben i Gävle igår. 13 deltagare, några saknades - kanske var de hemma och hade julgransplundring... Pastellen, Kerstin och Mats kom förbi och gav lite tips och råd.




Dagens gemensamma tema var att sy små påsar i form av ugglor, att tex ha mobilen i. Jag lovar att det var mycket suckande, stönande, svärande och sprätta upp och göra rätt innan vi blev nöjda. De var inte helt
lätta att sy, så det var tur att vi hade vår fröken Bibbi till hjälp!

Den första ugglan tog 4 (!) timmar att sy.... inkluderande alla extra moment då föstås!





Det blev en hel massa trevliga ugglor, alla fastande inte på bild, men här är i alla fall Ulricas.




Solbritt hann sy två stycken i rosa och grönt!




Carina hade lämnat in sin brodermaskin på genomgång, så hon sydde en massa annat trevligt. Näsduksomslag, kan man kalla det för kanske och spishanddukar. Säkert var det mer som jag inte hann få med på kort.




Inga-Britt hade ett par fina Hjärtan på tråd dukar att färdigställa, vi får väl se dem nästa gång?



Här är då min fyratimmarsuggla!




Men den ugglan blev lite liten för min Xperia så jag sydde en större variant också! Dessutom hann
jag med ett par disktrasor med en söt sjöjungfru på.

Tack alla för en trevlig dag, som slutade hemma i tv soffan bredvid dottern tittandes på inledningsmatchen i handboll!

Kommentarer

Postat av: Maria Linde

Publicerad 2012-01-16 22:26:59

Vad mycket fint ni "broderar". En sådan mobilväska skulle vara häftig att ha. Maria L

Postat av: Carina I Ockelbo

Publicerad 2012-01-19 22:53:07

Ja tänk vad mycket jag hann sy när jag inte hade med broderimaskin ha ha, här har man gått å trott att jösses va snabbt man kan brodera på maskin. Där ser man får mer saker färdiga utan broderimaskin hi hii.. Här har de inte blitt nån uggla sydd ännu. Om de blir nån de får man se sedan.

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Irmeli & Ellinor Sjölander

Vi är mor och dotter från Falun, Dalarna, som älskar att pyssla och fixa. Därför har vi den här bloggen så vi kan skryta lite om det vi åstakommer också ;)

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela