Mor & Dotter pysselblogg

Provade ett nytt recept

Publicerad 2011-11-24 18:23:27 i Pyssel,

på saffransbröd idag. Vi brukar inte baka vanliga traditionella lussekatter i vårt hus för vi tycker att de oftast blir lite tråkiga och torra. Så i år blev det snurror i långpanna med kanel, rivet äpple och mandelmassa. Mums!



Snabbt och enkelt!

Tyvärr så hann jag ju inte först med att visa mitt julpyssel...julgranspyntet, men här kommer det:



Pepparkaksformarna köpte jag på Anderssonskanskalle i Leksand, de är så fina när de är lite
patinerade. Sen var jag in på Nordstans nytt och begagnat och handlade ett par pärlhalsband för
5 kr st som jag klippte sönder och dekorerade med. Billigt och roligt pyssel!



I Leksand köpte jag även dessa handskrivna notpapper som jag hängde i mitt "fönster" i trappan, tillsammans med snögubbarna och herr och fru pepparkaksform!

Nu ska jag sätta upp julgardinerna i köket och börja plocka fram lite ljusstakar och sånt...det sägs ju att det är första advent på söndag...

Kommentarer

Postat av: Carina I Ockelbo

Publicerad 2011-11-24 21:59:18

ÅÅ så fint me fönstert och dekorationerna, skall minsann upp i Boa imorgon å hämta mitt fönster jag med. Men jag skall ta de till dotterns butik

Postat av: Eva

Publicerad 2011-11-26 10:28:04

Åh,vad gott saffransbrödet såg ut!!

Gulligt julpynt du gjort ;)

önskar en trevlig advent//Eva

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Irmeli & Ellinor Sjölander

Vi är mor och dotter från Falun, Dalarna, som älskar att pyssla och fixa. Därför har vi den här bloggen så vi kan skryta lite om det vi åstakommer också ;)

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela