Mor & Dotter pysselblogg

En liten utflykt till Rättvik

Publicerad 2011-05-02 18:35:57 i Stickning & Virkning,

gjorde vi i stickiga klubben idag, vi tyckte det passade så bra i detta ruskväder...
Snö, hagel och kyla.



Första stoppet var den kombinerade garn och pandurobutiken Garnkällaren.



Det är otroligt vackert i Rättvik...........



Själv så köpte jag bara fyra nystan.....tre stycken Tilda som jag tänker mig en
nätt trekantssjal i.....och ett nystan av Järbos Stella, som jag tänker mig en
.........ja, just det en sjal! Ha ha!



Vi tog även en titt i Hemslöjdsbutiken, men där blev det gratis för min del.
I stället styrde vi kosan mot Hotell Lerdalshöjden och en lunchbuffé.



Även därifrån en vidunderlig utsikt...


Vi startade från Falun vid 11-tiden och återvände kl fyra, vi hann ju även med
ett loppisbesök också........... där hittade jag bara en plåtburk och fyra stycken
Ittala ölglas för fem spänn styck, de kunde jag ju inte låta bli då den finska delen
av mitt hjärta började galoppera!

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Irmeli & Ellinor Sjölander

Vi är mor och dotter från Falun, Dalarna, som älskar att pyssla och fixa. Därför har vi den här bloggen så vi kan skryta lite om det vi åstakommer också ;)

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela