Mor & Dotter pysselblogg

Nu är det klippt

Publicerad 2011-03-04 18:46:07 i Trädgård,




Har klippt och satt om mina pelargoner idag.....det är några stycken, nu är det bara att
vattna, vänta och se om de överlever.

I övrigt så växer sommardahliorna som de ska




Men finaste krukväxten i Stallgården just nu, är min "arveblomma" från
farmor - Äkta makar. Den har funnits i generationer i vår släkt. Farmor och
farfar tog med den från Finland när de invandrade på 50-talet. Den förökar
sig kopiöst och jag har delat ut lökar till "höger och vänster". Den blommar
så fint flera gånger om året.



Kommentarer

Postat av: Eva

Publicerad 2011-03-06 12:49:42

Hej Irmeli!

Hur pysslar du om din Äkta makar blomma???



min har inte blommat ....ännu ;)

men en ny liten planta har kommit upp.

ha det gott/Eva

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Irmeli & Ellinor Sjölander

Vi är mor och dotter från Falun, Dalarna, som älskar att pyssla och fixa. Därför har vi den här bloggen så vi kan skryta lite om det vi åstakommer också ;)

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela