Mor & Dotter pysselblogg

Lite inspirationsbilder från mässan

Publicerad 2011-03-10 19:40:53 i Trädgård,

rum och trädgård i Kista, en lite annorlunda trädgårdsmässa. Inte så mycket
växter, det är ju lite tidigt på året. Men massor med inspiration, lite antikt, en
del kläder, några "kändisar" som strosade runt, lite påsk....






Dessa tuppar var otroligt naturtrogna.



Lite gammalt och lite nytt. Visst är de härliga dessa gamla väggbonader?






En kille hade konstruerat detta hönshus som han levererade fix och färdigt, för
tror jag strax under 10000 kr. Det är byggt i två våningar, och med en utgång
på sidan.



Vad shoppade jag då? Inte så mycket faktiskt, en Dr Westerlund (lyckats
döda min i vinter), en myrten, några härliga tvålar som jag tänkt lägga i
linneskåpet och några vita pärlhyacinter. Jo, jag köpte ett sånt där härligt
vindspel också, med trasor, kedjor och glaspärlor, men det får ni se i
sommar när jag hängt upp det ute.



Jag köpte även en temugg med sil och lock. Härlig va? 100 spänn var
den väl värd, om man vill brygga en kopp för en person.



Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Irmeli & Ellinor Sjölander

Vi är mor och dotter från Falun, Dalarna, som älskar att pyssla och fixa. Därför har vi den här bloggen så vi kan skryta lite om det vi åstakommer också ;)

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela