Mor & Dotter pysselblogg

Varit på årlig turné

Publicerad 2011-07-09 13:15:46 i Sy & Textil,

med Kopparlapparna. Varje år sedan fem år tillbaka åker vi först upp till Våmhus
och hälsar på Mias Quiltbod och hennes sommarläger där. Alltid mycket fint att
titta på och dessutom har Mia hela sin affär med sig som man kan botanisera i.

Efteråt åker vi vidare tillbaka till Mora och Unihoc-arenan där det under en vecka
är lapptäcksutställning och lite mässa för oss entusiaster. Flera butiker var
representerade.





Här ser jag några Kviltkonvaljer från Sandviken som pratar med Kerstin
(till höger) från Pastellen i Gävle.




Och här ser man ett par Kopparlappare!



Mycket fanns att titta på i utställningen.



Ett besök rekommenderas. Å så till frågan, fyndade du något?

Jodå, Rödklinten hade beställt hem för mycket tyg så hon reade ut en del
för 50 kr metern = handla!




Dessutom blev det lite söta knappar (förstås) från Square-Liz, vliesofix från Janet,
ett roligt svart tyg med rosa text på från Mia och lite häftiga zicksack-band från Quiltstugan.
Så jag kan ju känna mig nöjd!

Idag lördag ska vi ha pysseldag hemma hos mig, det blir också kul!

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Irmeli & Ellinor Sjölander

Vi är mor och dotter från Falun, Dalarna, som älskar att pyssla och fixa. Därför har vi den här bloggen så vi kan skryta lite om det vi åstakommer också ;)

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela