Mor & Dotter pysselblogg

Pysseldag på Stallgården

Publicerad 2011-07-14 11:14:25 i Pyssel,

Eller var det ostochkexochvindagen? Hur som helst så måste man ju ha lite
energi om man ska orka pyssla, eller hur? På vårt ostochkex bord ingår även
ostkrokar!



Men vi hade även lite roligt material att jobba med också!



Tanken var att det här skulle vara en tjejdag, men som ni ser så har en viss
herr Dubbel-Jonas bråttom till bordet han med. Nu tror jag i och för sig inte
att det var pysslet han var ute efter utan snarare räkorna.



Själv lyckades jag tillverka ett par vindoron. Den här är gjord av ett gammalt
lakan som jag rivit i remsor och pärlor från öb. Ringen är tillverkad av najtråd
som går att köpa på byggvaruhus tex.



Förutom gamla lakan så har vi använt oss av gamla värmeljuskoppar som
blivit utbankade och tillklippta. Det fick jag hjälp med av syrran och mågen.



På morgonen dagen efter hängde det även en del saker i träden...



Det gjordes även änglar och hjärtan av ståltråd och ljuslyktor av gamla
sillburkar, pärlor och najtråd. Tyvärr ingen bild på dessa.

Kul hade vi!

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Irmeli & Ellinor Sjölander

Vi är mor och dotter från Falun, Dalarna, som älskar att pyssla och fixa. Därför har vi den här bloggen så vi kan skryta lite om det vi åstakommer också ;)

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela