Mor & Dotter pysselblogg

Mina stickande vänner

Publicerad 2011-07-21 19:45:09 i Stickning & Virkning,

och jag har varit på turné igen. Denna gång reste vi till Dala-Floda och Wåhlstedts
ullspinneri.....titta vilken härlig ull som väntar på att få spinnas.





Lite färdiga alster fanns också att beskåda




Vi for vidare till Insjön och Sätergläntan, underbart vackert är det där.






Där fanns också en hel del vackert hantverk att titta på... kanske det här kan
vara något för nästa pysseldag!




De här vantarna är tovade, broderade och dekorerade. Har handlat garn och
tänker försöka ge mig på att göra ett par till mig själv.



Lika vackra alla tre, eller hur?

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Irmeli & Ellinor Sjölander

Vi är mor och dotter från Falun, Dalarna, som älskar att pyssla och fixa. Därför har vi den här bloggen så vi kan skryta lite om det vi åstakommer också ;)

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela