Mor & Dotter pysselblogg

I Nyhyttan bryr vi oss inte om

Publicerad 2011-07-24 16:48:34 i Trädgård,

direktiven från EU, här får gurkan gärna bli krokig!



hur som helst, så skär man väl den i alla fall! Jag skar min i tunna skivor och
gjorde lite pressgurka. En burk tog jag med till svärsonen som bjöd på kaffe
eftersom han fyllt år. Grattis Viktor!

Nån mer än jag som tänker på mormor och farmor när ni äter pressgurka?



Sen har jag gallrat lite till i morotslandet - det här blir smågodis till hästarna



Vi har ju haft ett par dar med ruksväder, regn och blåst - så jag har faktiskt
hunnit med att sticka ett par vantar i plädgarn. De är inte ämnade till en jätte,
utan meningen är att jag ska slänga i dem i tvättmaskinen och tova dem så att
jag kan brodera och dekorera dem sen......får se hur det går



Ja, ni kan väl ana storleken...

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Irmeli & Ellinor Sjölander

Vi är mor och dotter från Falun, Dalarna, som älskar att pyssla och fixa. Därför har vi den här bloggen så vi kan skryta lite om det vi åstakommer också ;)

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela