Mor & Dotter pysselblogg

Resultat av en trevlig dag i Gävle

Publicerad 2011-01-24 16:00:05 i Sy & Textil,

under ledning av Eva sydde vi necessärer, så här blev mina!



det söta tyget med flodhästar köpte jag på Rikstäckets årsmöte i Örnsköldsvik av Quilterian från Luleå.



Den här använde jag ett mellanlägg som heter Pelltex eller Pellon till, den blev ganska styv. Tyget hade jag i gömmorna, liksom "strykapåbilden" som jag fyndade på Syfestivalen i höstas.

Vi tog ett break i sömnaden och gick över till Pastellen som har flyttrea på en hel massa tyger, pärlor, band och annat. Det är tur att man kan fylla på sitt lager! Inte nog med det, jag tog med mig en sån här också:



så nu har jag lite nytt att lära......

Samtidigt så måste jag ta adjö av min 6600, lite sorgligt känns det faktiskt. Men jag tror att den får det jättebra hos sin nya ägare Malin!

 bye bye!       welcome!

Till helgen ska jag till Stockholm på Kreativa Mässan, nån mer som ska dit? Kanske vi ses, jag finns i Janets tygers monter där vi ska ha workshops i flätteknik. Välkomna!

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Irmeli & Ellinor Sjölander

Vi är mor och dotter från Falun, Dalarna, som älskar att pyssla och fixa. Därför har vi den här bloggen så vi kan skryta lite om det vi åstakommer också ;)

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela