Mor & Dotter pysselblogg

Julklappar!

Publicerad 2011-01-03 13:59:24 i Stickning & Virkning,

Här lite bilder på julklappar som nu är överlämnade och kan visas. Tre par vantar, blåvita till mig själv! De rosa/lila till dotter E och de röda/grå till dotter Å. Jag stickade även ett par grårandiga till maken, men de fastnade inte på bild. Samtliga vantar är tvåändsstickade efter eget påhitt med stickor 2,5 i tvåtrådigt ullgarn.

Jag sydde även två stickgömmor till mina tvåändsstickningselever - syrran och dottern!  Dessa fick de lite före jul eftersom vi hade en stickträff då. De roliga disktrasorna har jag broderat på min broderimaskin - lite annorlunda julkort till mina vänner.

Den röda halsduken, som blev över 2 m lång tillägnades dotter Å, dotter E fick en axelvärmare men den hamnade inte heller på bild... (Ellinor lägger upp den senare)
jo det blev två par handledsvärmare också till en tjej...



De turkosa raggsockorna är stickade på beställning till min trondska dotter Å som fryser om fötterna. Förutom att hon har stora fötter - så ville hon ha extra långa skaft....jag hoppas att de passar. Lite svårt att prova när hon envisas med att bo 60 mil bort! De är stickade i Raggsocksgarn från Raggsocksgrossisten med stickor 4. Ett härligt garn att sticka i.

Det var julklappsstickningen det, just nu sitter det en "vågig sjal" på stickorna - ett mönster från Tant Kofta. Jag köpte både garn och mönster på syfestivalen i Stockholm i höstas. Bilder kommer!

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Irmeli & Ellinor Sjölander

Vi är mor och dotter från Falun, Dalarna, som älskar att pyssla och fixa. Därför har vi den här bloggen så vi kan skryta lite om det vi åstakommer också ;)

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela