Mor & Dotter pysselblogg

Armband

Publicerad 2011-01-27 16:20:45 i Pyssel,

Har setat och torsdagspysslat lite! Det här armbandet går på under tio minuter att göra.
Spänn fast ett snöre på en kudde. Snöret ska vara vikt så att det blir två som på bilden. Jag har trätt på en pärla som ett stopp. Snöret bör vara 15 cm längre än längden du vill ha på armbandet.
Själva snöret som man ska arbeta med ska vara ca 1,5-2 meter beroende på hur feta handleder man har ;-D Om man väljer två olika snören (som jag har gjort) kan man knyta ihop dem i änden, men spar en bit så du kan knyta armbandet sen. Det snöre som ligger till vänster kommer att bli i mitten på armbandet, i det här fallet det rosa. det här snöret ska ligga under det fastspända, med knuten under.
lägg det rosa snöret över som på bilden.
Dra genom det rosa snöret genom sig själv
så här ungefär...
Dra sedan igenom den svarta änden genom de rosa öglorna.
Dra sedan i det rosa snöret både ovan och under ögglorna så att snörena hamnar som nedan.
Du har nu fått två "knutar" Knyt åt en i taget,lägg den höst upp på det fastspända snöret. Upprepa dessa steg tills du fått den längd du önskar.
Man kan också, om man vill göra det lite piffigare, ha på smycken/pärlor eller annat krimskrams. Pärlor träs på tråden som är fastspänd.
Efter en pärla fortsätter man bara göra knutar.
KLART!
Nu ska jag försöka fixa till designen!

Kommentarer

Postat av: Irmeli

Publicerad 2011-01-28 12:00:30

snyggt!

Postat av: Anonym

Publicerad 2011-03-28 14:17:53

jag fattar bara enda till den tredje bilden sen fattar jag inte hur du gör,kan du visa lite mer noggrant hur du får ugglan för för mig funckar det inte sådär,utan ugglan blir på andra sidan av svarta tråden!svara så snabbt du bara kan för jag sitter här men trådar och saxar och väntar på ditt svar!!!

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Irmeli & Ellinor Sjölander

Vi är mor och dotter från Falun, Dalarna, som älskar att pyssla och fixa. Därför har vi den här bloggen så vi kan skryta lite om det vi åstakommer också ;)

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela