Mor & Dotter pysselblogg

Ännu ett par

Publicerad 2011-01-19 17:02:45 i Stickning & Virkning,

raggisar som drar till Trondheim - hoppas de passar!




Det är första gången jag stickar i Järbos Raggi, det var mycket lättstickat och jag hoppas att de är lika fina även efter tvätt... men nu blir det nog inga flera raggsockor den här vintern....tror jag!


För övrigt så är det tvåändsstickning på gång, ett lite hemligt projekt, eftersom det är en present. Mönstret har jag hämtat ur Krokmaskans bok.



Boken kan du beställa på krokmaskan.se, och jag rekommenderar den verkligen om du är intresserad av tvåändsstickning - för där står allt du behöver veta + att där är en massa fina mönster.

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Irmeli & Ellinor Sjölander

Vi är mor och dotter från Falun, Dalarna, som älskar att pyssla och fixa. Därför har vi den här bloggen så vi kan skryta lite om det vi åstakommer också ;)

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela