Mor & Dotter pysselblogg

Panduropyssel!

Publicerad 2011-12-28 19:25:10 i Pyssel,



Här har ni ett roligt pyssel att roa er med! Fick tips av en anställd på Panduro hur man gör fina egna julkulor. Lite sent nu kanske, men det är ju nu det är billigt med julpyssel! Dessutom får man sig en överraskning när man öppnar julkartongen nästa år! :)

Du behöver: Glaskulor, lack och glitter!



Häll i lite lack (eller ganska mycket), skaka runt och ställ kulan uppåner i på flaskan så överflödigt får rinna ut. Hon i affären rekomenderade 4 minuter men det  tyckte inte alls jag räckte! Om man väntar för kort resulterar det i att glittret åker runt och lämnar små hål här och där, Så vänta iaf 10-15 minuter. Häll sedan i glitter och skaka runt, låt kulan stå och torka något dygn.

Så här blev en kula som jag inte täckte helt med glitter, riktigt fint :) Jag kan tänka mig att det är fint att måla med lacket på utsidan också och strö glitter över så kan man göra olika mönster!

 


Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Irmeli & Ellinor Sjölander

Vi är mor och dotter från Falun, Dalarna, som älskar att pyssla och fixa. Därför har vi den här bloggen så vi kan skryta lite om det vi åstakommer också ;)

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela