Mor & Dotter pysselblogg

Pingbo Home

Publicerad 2011-08-20 15:17:00 i Inredning,

Bara ett par kilometer hemifrån mig är det en tjej som öppnat en butik i sin bostad. Den ligger alldeles efter riksväg 266 mellan Falun och Hedemora och det är skyltat från vägen - Pingbo Home. Hon har öppet på lördagar mellan kl 11-15. I dag - äntligen - kom jag mig för att åka dit.

Hon har mycket fint - inredningsdetaljer, en hel del gör hon själv som tex de svarta hästarna som jag handlade, de finns i alla möjliga storlekar och modeller och färger



Ser ni den snygga kassen i bakgrunden, den fick man "på köpet" handgjord i Indien av återvunnet tidningspapper - döläcker!

Hon hade en hel del grejer av designern Annaviktoria, jag fastnade för två saker, en ljuslykta (jag hade ju inga hemma och nu börjar det ju bli mörkt på kvällarna igen) och ett smycke till mobilen.



Ljuslyktan fanns i två varianter, en frostad och så denna klara. Kanske jag skulle ha köpt två? Det kan ju bli väldigt mörkt till hösten.....



Det fanns även en del fina hyllor som jag antar att hon målat själv och lite annat kuriosa. Som av en händelse så ramlade jag ju över en kaffeburk......



Söt va? Genast så kändes denna regniga trökiga lördag lite lättare!!

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Irmeli & Ellinor Sjölander

Vi är mor och dotter från Falun, Dalarna, som älskar att pyssla och fixa. Därför har vi den här bloggen så vi kan skryta lite om det vi åstakommer också ;)

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela