Mor & Dotter pysselblogg

Nåt som jag inte gillar

Publicerad 2011-04-05 10:40:32 i Inredning,

men måste göra då och då är fönsterputsning!



Vi köpte huset, eller Stallgården som det heter 1984, då var det många
små fönster i huset. I och med att vi gjort ett antal tillbyggnader så har
det blivit fler och fler fönster. I vardagsrummet har vi en fönstervägg
på 8 meter + 12 mindre fönster...liknande det ovan. Totalt har jag
räknat ut att i hela huset är det 58 rutor x 4 sidor.....huva!



Men det blir ljust och fint med många fönster....och ljus kan man inte
få nog av när man blir äldre, nån mer som håller med?



En sak som jag upptäckte för nåt år sen är Flugpennan, den gör att
jag kan reducera putstillfällen till max två gånger per år. En helt fenomenal
uppfinning, man drar bara ett streck med den längst upp eller längst ner
på rutan och det håller hela sommaren. De "stackars" flugorna dör direkt
de sätter sin lilla fot eller tass på giftet och faller död ner på fönsterbrädan.
Sen är det bara att ta fram dammsugaren. Man köper pennan på fack-
handeln, den är lite dyr i inköp - strax över hundringen om jag inte minns
fel, men å andra sidan räcker den länge! Rekommenderas!



Nu har jag klarat av 26 av 58 rutor, och tror jag tar en ridtur istället innan det
är dags att åka till jobbet.......de övriga 32 tar jag en annan dag.

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Irmeli & Ellinor Sjölander

Vi är mor och dotter från Falun, Dalarna, som älskar att pyssla och fixa. Därför har vi den här bloggen så vi kan skryta lite om det vi åstakommer också ;)

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela