Mor & Dotter pysselblogg

Trots att jag jobbar

Publicerad 2013-01-28 12:11:00 i Sy & Textil,

 
väldigt mycket just nu, så hinner jag med en hel del hemma också. Konstigt, fast i och för sig så finns det ju ett uttryck som heter "vill du ha nåt gjort så fråga den som har mest att göra"! Å det stämmer på mig!
 
En väska har det blivit, en stuvbit uggletyg som jag inte kunde låta bli att köpa i höstas, lite jeanstyg på metervara blev denna Vardagsväska som mönstret heter. Lite extra blev det genom att man vänder hörnen på väskan utåt och syr fast dem med en knapp på var sida. Jag modifierade blixtlåsstängingen lite så att den blev heltäckande, i stället för öppen i sidorna som originalmönstret föreskrev.
 
På fickan har jag broderat en uggla i olika bruna toner som finns med på uggletyget, i övrigt inget speciellt mer än att den självklart är fodrad. Bra och lagom storlek! Med andra ord, jag känner mig nöjd med min nya väska!
 
 
 
 

Kommentarer

Postat av: Maria Linde

Publicerad 2013-01-28 21:54:45

Vilken snygg väska du gjort.

Svar: Tack Maria, den var dessutom rolig att sy!
Irmeli & Ellinor Sjölander

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Irmeli & Ellinor Sjölander

Vi är mor och dotter från Falun, Dalarna, som älskar att pyssla och fixa. Därför har vi den här bloggen så vi kan skryta lite om det vi åstakommer också ;)

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela