Mor & Dotter pysselblogg

I brist på annat

Publicerad 2013-02-23 11:57:00 i Hem & Hus,

så blir det lite foton från min hall på övervåningen.
 
Alla mina krukväxter har blivit omplanterade och börjar visa sin tacksamhet nu, det är härligt när man äntligen börjar ana våren efter vintern. Det är ljusare på mornarna när man åker till jobbet, och fåglarnas sång har ändrat karaktär.
 
Mitt nya växthustak har kommit men det har inte varit läge och lägga på det ännu. Förkylningar och för mycket snö har satt stopp.
 
Känguruäppelfröna ligger i jorden, där kommer de att ligga några veckor nu innan de förhoppningsvis börjar gro!
 
 
En gullranka ska snart få klättra upp o sätta sig på blomhängaren jag köpte på loppis, har bara inte riktigt bestämt mig för var jag ska sätta den, o rankan i sig är så liten än så det är ingen brådska. När jag var liten kommer jag i håg att det i nästan alla vardagsrum hos mina kamrater, även hemma hos mig, fanns gullrankor som klättrade omkring på väggarna. En typisk 60-70-tals växt.
 
 
Lite loppisfynd och lite nytt. Duken har jag sytt själv i lappteknik och applikation i form av en fantasiblomma.
 
 
Som vanligt är idén knyckt från nätet eller någon tidning, det var ett tag sen jag sydde den så jag minns inte riktigt, men tyckte att den passade bra här med sitt lite romantiska intryck.
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Irmeli & Ellinor Sjölander

Vi är mor och dotter från Falun, Dalarna, som älskar att pyssla och fixa. Därför har vi den här bloggen så vi kan skryta lite om det vi åstakommer också ;)

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela