Mor & Dotter pysselblogg

I elfte timmen

Publicerad 2012-11-15 17:06:04 i Allmänt,

syr jag en ytterkruka till hyacinterna dotter ska få i 22-års present!
 
 
 
En bit lakansväv och lite överbliven spets blir så här fint. Innerkruka av en gammal plastburk...
 
Naturligtvis blir det fler presenter men det tänker jag inte visa här, vi ska strax iväg och käka smörgåstårta!
 
Tidigare idag sydde jag klar kudden, vars färdiga tygkit jag köpte på syfestivalen. Kitet är från Tyger o Ting, lite egna modifieringar blev det. Tyvärr missade jag att det inte följde med några band i kitet, så det har jag skaffat efteråt. Baksidan har dold dragkedja och måttet är ca 50-60 cm
 
 

Kommentarer

Postat av: Eva

Publicerad 2012-11-15 19:35:03

men så fin kudden blev.....jag måste nog sy en jag med, jag har ju så dåligt med kuddar

Svar: Man kan aldrig få för många kuddar!
Irmeli & Ellinor Sjölander

Postat av: Bibbi

Publicerad 2012-11-15 23:26:41

Meeen så fin den blev!! Så klart att Eva måste ha en... till kudde :D
God smörgåstårta?
Kram

Svar: Det är enkelt med färdiga tygkit, då slipper man ju tänka...haha! Jodå tårtan var mycket god - hemmagjord naturligtvis!
Irmeli & Ellinor Sjölander

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Irmeli & Ellinor Sjölander

Vi är mor och dotter från Falun, Dalarna, som älskar att pyssla och fixa. Därför har vi den här bloggen så vi kan skryta lite om det vi åstakommer också ;)

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela