Mor & Dotter pysselblogg

Se så fint det blev i hallen!

Publicerad 2012-08-12 17:46:40 i Loppisfynd,

Mitt loppisbord hamnade i hörnet tillsammans med ekstolarna!
 
På bordet hamnade andra loppisfynd, koppen som tyvärr är omärkt hittade jag i Mora för ett par år sedan. 10 spänn var den väl värd. De små bruna snapsglasen gav jag också en tia för igår i Torsång. En sak på bordet är nytt och det är den höga ljusstaken som är från SIA...en gång i tiden var det ett par.
 
Jag hade sån tur att jag hittade denna fina pedistal på Myran i Hedemora, 80 kr. Den ska få lite slipning och lite linolja även den, så den blir lite mer i stil med det övriga möblemanget.
 
 
På väg hem från Hedemora stannade vi till i Pingbo Homes härliga butik, där hittade jag detta fina hjärta i taggtråd med en liten droppe i mitten. Den får pryda lillstugan.
 
Där hänger även denna fina 50-talsklänning, 250 kr. Den är helfodrad och har ett blixtlås bak, fint skick, lite missfärgning under armarna.... men det är ju inget som syns. Så har du en midja på 60 cm tycker jag absolut att du ska slå till! Tyvärr så var den lite för liten för mig.
 
 
 
MOR
 
 
 
 
 
 
 

Kommentarer

Postat av: Carina i Ockelbo

Publicerad 2012-08-21 21:03:57

så fina stolar ni har

Svar: Har "ärvt" dem från svärföräldrarna, fyra vanliga och två med armstöd. Tunga!
Irmeli & Ellinor Sjölander

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Irmeli & Ellinor Sjölander

Vi är mor och dotter från Falun, Dalarna, som älskar att pyssla och fixa. Därför har vi den här bloggen så vi kan skryta lite om det vi åstakommer också ;)

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela