Mor & Dotter pysselblogg

Två veckor

Publicerad 2011-12-25 15:50:33 i Stickning & Virkning,

före jul kom jag på den smarta idén att jag skulle ge släktens ungdomar ett par lovikkavantar i julklapp... tur att de bara är fem. Att sticka lovikkavantar går snabbt, men det är efterarbetet som tar tid, tvätta, torka, karda och dekorera. Inte trodde jag väl att det skulle vara så jobbigt att karda lovikka!



en salig blandning, de måste ju få varsin färg!



tvätta i såpa



torka... det här gick inte så bra så jag fick hyra in mig i ett torkskåp i stället



Så nu hoppas vi på att det blir rikitigt kallt ute så de kan prova sina vantar!

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Irmeli & Ellinor Sjölander

Vi är mor och dotter från Falun, Dalarna, som älskar att pyssla och fixa. Därför har vi den här bloggen så vi kan skryta lite om det vi åstakommer också ;)

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela