Mor & Dotter pysselblogg

Loppisfynden från Hedemora

Publicerad 2011-04-16 16:58:53 i Pyssel,


En gammal skolplansch med kålfjärilar, passade ypperligt i gästrummet
där väggarna varit lite tomma sen renoveringen. Den här var i jättefint
skick, ren och fin och rak - en hundring fick jag betala.



Sen hittade jag en snygg kaffeburk också, jag är lite förtjust i gamla plåtburkar
och då speciellt de som har någon form av text på sig. Den här var lite annorlunda
då den är rektangelformad. 40 spänn är helt ok.



Hemkommen från Hedemora som dessutom inkluderade ett restaurangbesök,
så körde jag igång med lite pyssel i växthuset. Sådde lite frön och putsade
av lite rutor så nu är även det skinande blankt!



Till min hjälp hade jag min kollega Jonas som blev så här trött efteråt!



Men jag har även hunnit med lite stickning. Vi hade ju stickträff igår, tyvärr
inga bilder då jag hade fullt upp med att hjälpa en ny tjej i gruppen tillrätta
inom tvåändsstickningens mystiska värld. En nära vän fyller snart jämnt och
ska då föräras dessa vantar (detta är den första). Mönstret har jag tagit
från mammaps blogg.




Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Irmeli & Ellinor Sjölander

Vi är mor och dotter från Falun, Dalarna, som älskar att pyssla och fixa. Därför har vi den här bloggen så vi kan skryta lite om det vi åstakommer också ;)

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela