Mor & Dotter pysselblogg

På stickorna just nu

Publicerad 2012-01-22 12:31:52 i Stickning & Virkning,

är det lite blandad kompott. Jag blev sugen på att sticka lite sockor, så jag tog en sväng in i garnaffären. Ut kom jag med ett par olika sockgarn... och ett impulsköp (naturligtvis). Ett par nystan av ett garn jag aldrig stickat i förut, Himalaya, med rundsticka nr 4 åstadkom jag en trekantssjal.



Garnet finns i flera färgställningar och är dessutom dekorerat med paljetter! Jag stickade ett enkelt, men fint mönster. Vartannat varv ett omslag innanför de två yttersta maskorna, ett omslag på var sida om mittmaskan samt ett omslag innanför de två sista maskorna. Ett rät varv tillbaka. Enkelt. Jag avslutade med några varv resårstickning.



Strumpstickningen då, det blå är norska sportsragg - trevligt att sticka med. Stickor nr 4, ett nystan räcker till en socka, så det är ganska drygt. Hela 60 % ull, så de blir nog varma och sköna.

Det grå är Järbos mellanraggi, jag gillar verkligen den här färgningen, stickor nr 3.




Hoppas att min tvåändsstickningsfröken inte ser det här, då skulle hon gå i spinn när det gäller färgsättningen. Rosa och rött, krokmaskor i mudden ger en bra passform. Stickor nr 3 och 72 maskor. Garnet är Kempes tvåtrådiga.

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Irmeli & Ellinor Sjölander

Vi är mor och dotter från Falun, Dalarna, som älskar att pyssla och fixa. Därför har vi den här bloggen så vi kan skryta lite om det vi åstakommer också ;)

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela