Mor & Dotter pysselblogg

Min kompis

Publicerad 2012-01-24 12:29:55 i Sy & Textil,

brodermaskinen har broderat lite söta köksmotiv, som jag sen sytt ihop till grytlappar. Det känns som det är dags att se över förrådet av grytlappar, slänga bort och sy nytt!





Allt material kommer från förrådet... det aldrig sinande!

Nu måste jag börja planera lite för bebissömnad och stickning, kanske jag ska ta mig en tur till syfestivalen i Borlänge i helgen. Kvaliteten på den festivalen har ju tyvärr tenderat till att bli sämre och sämre, speciellt vad gäller tyger. Men lite trevliga garner kanske jag kan hitta!

Kommentarer

Postat av: Bibbi

Publicerad 2012-01-27 20:43:15

GRATTIS till mormor!! Så fina broderier du hittat!! :D Man kan använda de där hur många gånger som helst för de är sååå fina!!

Kram

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Irmeli & Ellinor Sjölander

Vi är mor och dotter från Falun, Dalarna, som älskar att pyssla och fixa. Därför har vi den här bloggen så vi kan skryta lite om det vi åstakommer också ;)

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela