Mor & Dotter pysselblogg

Vad har ni gjort idag?

Publicerad 2012-04-27 17:35:43 i Hem & Hus,

Själv har jag haft en riktig storstädning, ni vet en sån där när man slänger ut allt i rummet och verkligen städar.
Efter att maken levt i exil på nedre våningen på grund av sitt benbrott, så har vi idag "flyttat ihop" igen. Gud vad skönt att få lite ordning igen!

Idag har det inte blivit någon ridtur heller, på grund av att det blåser som attan här - och då sätter inte jag mig på hästryggen! Istället så har jag då städat och satt upp lite ljusare och tunnare gardiner i hallen och köket. Här kommer några helt ostylade bilder från vår hall.

  

Hallen går i vitt och grått, så där blir det fint med spetskappor, som ni ser så är det ett antal fönster.

I köket blir det några gamla trotjänare, vita och blårutiga sommargardiner med en liten spetskant.

        

Måste nog ta och skola om mina tomatplantor en gång till, trodde att jag skulle slippa det och istället
kunna sätta ut dem i växthuset, men det är inte tillräckligt varmt ute än.

    

I år blir det fem olika sorters tomat. Få se vilken som blir årets favorit. En annan favorit är pelargon, och
då speciellt stjärnpelargoner, finns i alla varianter och färger och växer så det knakar!



Trevlig helg på er alla bloggläsare!

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Irmeli & Ellinor Sjölander

Vi är mor och dotter från Falun, Dalarna, som älskar att pyssla och fixa. Därför har vi den här bloggen så vi kan skryta lite om det vi åstakommer också ;)

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela