Mor & Dotter pysselblogg

Det har varit mycket nu...

Publicerad 2012-04-25 18:05:35 i Sy & Textil,

bland annat så har jag varit på teckenspråkskurs i vackra Västanvik i Leksand en hel vecka. Otroligt intensivt och jag lärde mig jättemycket. Nu gäller det bara att praktisera det jag lärt mig, så jag inte tappar orden. Lite svårt var det med grammatiken som inte är lika som svenskan.... annat tänk och mycket kroppsspråk.

Men innan jag åkte till Leksand så hann jag med att träffa det härliga gänget i Broderiklubben i Gävle, här kommer ett smakprov på annat de också är duktiga på, nämligen att sy....



En jättesöt påsklöpare, samma tjej har sytt denna otroligt fina väska







Visst är det underbara färger? Såna man blir glad av!



Hjärtan på tråd, två fina löpare i två olika färgsättningar båda lika fina!



Å så en fin kudde.... där finns det lite brodyr i alla fall.

Men vi broderade ju också på träffen, maskinerna gick för fullt som vanligt, men inget
av det hamnade på bild. Nästa träff kommer vi att fira vårt femårsjubileum!

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Irmeli & Ellinor Sjölander

Vi är mor och dotter från Falun, Dalarna, som älskar att pyssla och fixa. Därför har vi den här bloggen så vi kan skryta lite om det vi åstakommer också ;)

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela