Mor & Dotter pysselblogg

Har varit och hämtat

Publicerad 2011-05-21 16:00:48 i Inredning,

mina fina betongsaker



Krukorna blev riktigt bra. Jag följde ett gott råd som sa att man skulle ta lite
större krukor, typ såna man köper buskar i när man gjuter. Snygg med en
Torsångspelargon i.

Vi gjöt även lite med en fjärdedel torv i, men det tyckte jag inte blev någon
höjdare så det tog jag inte ens en bild på.

Något som jag blev mycket nöjd med är dock hästen, den ska jag göra flera av
i olika storleker att ha både ute och inomhus. Den är inte tillfixad ännu, tänkte
prova att ta och raspa kanterna lite.



Det blev också några ljuslyktor för värmeljus. Till dem använde jag gamla
Pringlesrör (chips) som jag sågat i olika storlekar och sen tog jag vanliga
plastmuggar som jag fyllde med sand och använde som mallar till ljushållarna.

Inuti rören klistrade jag lite spets för att få mönstret.



Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Irmeli & Ellinor Sjölander

Vi är mor och dotter från Falun, Dalarna, som älskar att pyssla och fixa. Därför har vi den här bloggen så vi kan skryta lite om det vi åstakommer också ;)

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela