Mor & Dotter pysselblogg

Mobilfodral

Publicerad 2011-03-17 12:41:20 i Sy & Textil,

Efter att ha släpat tallris ett par dagar så var det skönt att få sätta sig vid symaskinen en sväng.

Resultatet blev ett mobilfodral i tupptyget från Blank Textilies och mönster från Keyka Lou.



På baksidan finns en liten ficka



Jag tycker själv att det blev sött, men måste nog lämna ifrån mig det eftersom jag
fått en beställning på det... men man kan ju alltid sy ett till!

I lördags när jag var på veteranbilsmarknad/loppis så köpte jag förutom fem gröna
glasassietter som jag ska ha till blomkruksfat, en lampskärm. Funderar på att sy
en sån där tjusig pösig vid lampskärm att ha ovanför köksbordet i stugan. Jag betalade
40 spänn för skärmen, dyrt eller billigt? Kanske man kan köpa nya till samma pris.



Men nu ska jag ut i stallet och vara assistent till hovslagaren. Vira och Loa
ska nämligen få nya springskor idag!

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Irmeli & Ellinor Sjölander

Vi är mor och dotter från Falun, Dalarna, som älskar att pyssla och fixa. Därför har vi den här bloggen så vi kan skryta lite om det vi åstakommer också ;)

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela