Mor & Dotter pysselblogg

Idag - stickgruppen

Publicerad 2011-03-18 16:16:09 i Stickning & Virkning,


Här ser vi Ingeborg i full koncentration



Ylva funderar vad Eva håller på med...men faktum är att det är så här
det fungerar när man stickar tvåändsstickning. Trådarna snor sig och rätt
vad det är så måste man snurra upp dem och då är det lätt att man
glömmer av sig och sätter ut handen med stickor och allt........än har
ingen av oss fått något i ögat i alla fall.



Här är Lenas fina vantar. De grå/vita till vänster är egen komposition. Visst är
de fina? Dessa har Lenas mamma redan lagt "vantarna på"! De turkosa till
höger kallar Lenas barn för sköldpaddsvantarna, de tycker att mönstret ser
ut som sköldpaddsskinn. Visst kan man hålla med?



Här ser vi Ingeborgs "senaste", de till höger i rost/grått är ännu finare i
verkligheten - tyvärr blir inte alltid färgerna rätt på foto...



Här har vi Ylvas stjärnhop. Vi startade ett projekt vid förra träffen - tre
av oss bestämde oss för att prova på stjärnhopen som så många gör i
den här världen. Ylva och även Lena har kommit en bra bit på väg;



o jag då? Hm, på grund av ambivalens...så har jag startat tre gånger och
repat upp tre gånger. Det är svårt att få till det där med rätt färger, men nu
tror jag att jag kommit på hur jag vill ha det. Så nu är det bara att ta nya
tag......men jag har ju min röda tröja först - och den tog jag inga bilder på.

Vid nästa träff i april ska vi göra en utflykt till Rättvik, käka lunch och gå i
garnaffärer. Nån som har nåt tips på nåt kul besöksmål?

Kommentarer

Postat av: Eva

Publicerad 2011-03-18 19:03:40

oj vad många fina vantar!!!!



ps. Nu ser det ut som att det kommer tre stjälkar med blommor på min "Äkta makar" ;)

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Irmeli & Ellinor Sjölander

Vi är mor och dotter från Falun, Dalarna, som älskar att pyssla och fixa. Därför har vi den här bloggen så vi kan skryta lite om det vi åstakommer också ;)

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela