Mor & Dotter pysselblogg

Pippitröjan!

Publicerad 2011-07-12 12:22:26 i Stickning & Virkning,


är nu äntligen helt färdig, stickad i Tilda ett akryl/bomullsgarn. Jätteskönt att sticka i, det kommer
nog att bli mer i detta garn.



Oblockad...

        

Vet ej om det syns på bilderna men jag provade en ny teknik för att "sy ihop" axelsömmarna.
Jag sparade alla maskor på axlarna och använde mig sedan av en tredje sticka för att sticka
ihop - och det blev jättefint på både ut och insida.

Skönt att vara klar med denna, har en del ufon som ligger och ropar på mig.... bara att ta tag i.

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Irmeli & Ellinor Sjölander

Vi är mor och dotter från Falun, Dalarna, som älskar att pyssla och fixa. Därför har vi den här bloggen så vi kan skryta lite om det vi åstakommer också ;)

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela