Mor & Dotter pysselblogg

Ett par regniga dar

Publicerad 2011-07-18 17:55:14 i Stickning & Virkning,

och man är snart ikapp på ufo-fronten!



Stickor 2,5 i norska Strömpegarn från Hjertegarn. Det är tre färger i tråden hela tiden, läckert.



o så ett par tvåändsstickade vantar som legat ett tag... garnet är Kempes,
köpt på Hemslöjden i Falun. Mönstret, en inspiration från Krokmaskans häfte.


Inte nog med detta, jag har även hunnit med en sväng vid symaskinen med



Tänkte sy ett par grytlappar av reatyget som jag köpte i Mora, hittade då
detta spiralmönster i en gammal FQ - och det vet ni ju, när man klipper ut en
spiral så får man ju två! Så då blev det plötsligt 4 grytlappar.

När jag bläddrade i gamla FQ tidningar så hittade jag även ett mönster på
en väska som jag ju måste prova att sy



Alla tyger kommer från förrådet!

Kommentarer

Postat av: Eva

Publicerad 2011-07-18 18:33:12

Snygg väska!!!

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Irmeli & Ellinor Sjölander

Vi är mor och dotter från Falun, Dalarna, som älskar att pyssla och fixa. Därför har vi den här bloggen så vi kan skryta lite om det vi åstakommer också ;)

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela