Mor & Dotter pysselblogg

I fredags grävde syrran och jag upp Iris

Publicerad 2011-04-24 18:03:16 i Trädgård,

syrran - i svart klänning - hade tröttnat på sina Irisar och jag kan ju inte låta något
levande bli kastat på komposten, så vi tog på oss våra finaste klänningar och började
gräva och gräva...



Som ni ser så är det ju mest jag som gräver och syrran som tittar på.
och systerdottern förstås!



Fem stora Irisklumpar grävde jag upp! Puh!



Till min hjälp hade jag mosters favoritkanin Hugo, ser ni vilka grävarmuskler han har?



Lovar att det blev fullt i skuffen på min Passat.



Som belöning fick jag i alla fall en god middag som min svåger lagat. Han hade
fixat både kyckling och fläskfilé, potatisgratäng och till förrätt en god fisksoppa med
räkor som han tyvärr vägrade släppa ifrån sig recept på. Påstod att det var ett
hemligt familjrecept!! Den fina dukningen hade dock syrran fixat!



Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Irmeli & Ellinor Sjölander

Vi är mor och dotter från Falun, Dalarna, som älskar att pyssla och fixa. Därför har vi den här bloggen så vi kan skryta lite om det vi åstakommer också ;)

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela